Éves jelentések
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2022/2065 számú, a digitális szolgáltatások egységes piacáról és a 2000/31/EK irányelv módosításáról szóló rendelete (DSA-rendelet; a továbbiakban: Rendelet) 21. cikk (4) bekezdése és az internetes közvetítő szolgáltatások egyes szabályairól szóló 2023. évi CIV. törvény (továbbiakban: Iszt.) 17. § (5) bekezdése, továbbá a peren kívüli vitarendezési testületekre vonatkozó részletes szabályokról szóló 4/2024. (III. 21.) NMHH-rendelet 20. § (1) bekezdése alapján az Online Platform Vitarendező Tanács (a továbbiakban: Tanács) tanúsított vitarendezési testületként köteles minden évre vonatkozóan, a tárgyév március 31. napjáig elektronikus úton benyújtani az éves jelentését gépelt, olvasható formában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elektronikus ügyintézési felületén.
A Tanács az éves jelentésében az alábbi adatokat közli:
- a tárgyévben beérkezett kérelmek számát és ügytípus szerinti megoszlását;
- a kérelmezők és szolgáltatók közötti vitákat eredményező, rendszeresen előforduló vagy jelentős problémákat, valamint ezen információkhoz csatolt ajánlásokat arra vonatkozóan, hogy a jövőben az ilyen problémák hogyan kerülhetők el vagy oldhatók meg;
- a viták kimenetelére vonatkozó információkat;
- az adott évben meghozott döntési típusoknak a teljes ügyszámhoz viszonyított arányát, a kérelmezők igényeinek megalapozottsága, megalapozatlansága szerinti bontásban, külön kitérve az eljárást megszüntető döntésekre és ez utóbbiak okaira, ha ismertek;
- azon vitarendezési eljárások számát, amelyekben a kérelmet meghallgatás kitűzése nélkül elutasították, továbbá az elutasítás hátterében álló indokokat és ezek százalékos arányát;
- ha ismert, a vitarendezési testület ajánlásainak, egyezséget jóváhagyó határozatainak szolgáltatók általi teljesítésére vonatkozó adatait;
- ha ismert, azon eljárások arányát, amelyek esetében a felek az eljárás eredményének megfelelően jártak el;
- a vitarendezési eljárások lezárásához szükséges átlagos időtartamot;
- rendezésük során felmerült hiányosságokat és/vagy nehézségeket;
- digitális szolgáltatási koordinátor kérésére további információkat kell szolgáltatniuk azokról az ügyekről, amelyekben az érintett online platformot üzemeltető szolgáltató nem teljesítette a kötelezésben, illetve ajánlásban foglaltakat;
- a vitarendezési testület értékelését az általa lefolytatott eljárások eredményességéről és teljesítménye javításának lehetséges módjairól.