Kérelem az Online Platform Vitarendezési Tanács eljárásának lefolytatására

A lap alján elérhető PDF-űrlap teljes funkcionalitása – ideértve az egyes mezőkhöz tartozó útmutatókat, tájékoztató szövegek megjelenítését, gépi felolvasását, illetve az e-aláírást – akkor használható, ha azt nem böngészőbővítményben nyitják meg, hanem az Acrobat Reader, vagy Acrobat Pro programban. Erre tekintettel javasoljuk a kérelem letöltését, majd a jelzett programokban való megnyitását. (Letöltés: Adobe Acrobat Reader)

Kitöltési útmutató

  1. Mezőcsoport: „I. A kérelmező adatai / Természetes személy kérelmező”. Ha természetes személyként nyújt be kérelmet, ebben a mezőcsoportban minden mezőt kötelező kitöltenie.
  2. Mezőcsoport: „I. A kérelmező adatai / Nem természetes személy kérelmező” és „I. A kérelmező adatai / Képviselő adatai”. Ha nem természetes személy a kérelmező, akkor ebben a mezőcsoportban minden mezőt kötelező kitöltenie, a természetes személy kérelmezőre vonatkozó mezőket viszont hagyja üresen.
  3. Mezőcsoport: „II. A szolgáltató adatai”. „Az online platform megnevezése, amellyel vitája van” mezőt minden esetben kötelező kitölteni, a többi választható.
  4. Mezőcsoport: „III. A kifogásolt magatartás és a kérelmező álláspontjának rövid leírása, az azt alátámasztó tények és azok bizonyítékai bemutatása”. Ezt a mezőt kötelező kitölteni, hiszen itt kell leírnia, miért kéri a Tanács eljárását. Az űrlapmezőbe gépi kitöltésnél bármilyen hosszú szöveget beírhat, de kérjük, törekedjen arra, hogy a leírás hosszúsága a határoló kereteket ne lépje át. A szövegkereten belül átlagosan 670-680 szó, szóközökkel körülbelül 5600 karakter hosszúságú szöveg fér el. Amikor túllépi a szövegkeret kínálta szövegmennyiséget, belső görgetősáv jelenik meg, és a túlfolyó szöveg folytatódik. Ha e-mailen, PDF-ben küldi be a kitöltött kérelmet, akkor ez a szöveg nem vész el, mert a dokumentum tartalmazza. Ha azonban kinyomtatja a dokumentumot (mert postán szeretné beküldeni), akkor a szövegkereten túlfolyó szöveg nem fog látszani. Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy a túlfolyó szöveget másolja át egy pótlapra, és azt csatolja a kérelemhez külön aláírva.
  5. Mezőcsoport: „IV. Az Iszt. 18. § (1) bekezdésében és az Online Platform Vitarendezési Tanács Ügyrendjének VI. 1. pontjában foglalt feltételek”. Ebben a mezőcsoportban minden mezőt kötelező kitölteni.
  6. „V. Kérelem”. Ez egy nyilatkozat, amely aláírásával válik érvényessé. Kitöltendő mező nincs.
  7. Mezőcsoport: „VI. Nyilatkozatok”. Ebben a mezőcsoportban minden mező kötelező. A „Kezdeményezte az ügyben más vitarendezési testület eljárását, közvetítő eljárását vagy bíróság eljárását?” kérdésnél a „Nem” válasz alapértelmezésben be van jelölve, hiszen ha itt az „Igen” választ jelöli meg, akkor a Tanács a kérelmét érdemi vizsgálat nélkül elutasítja. A többi kérdésnél bármelyik lehetőséget választhatja, ez a kérelme érvényességét ez nem befolyásolja.
  8. „VII. Csatolandó iratok”. Az eljárási díj megfizetéséről szóló igazolást és a III. és a IV. pontokban bizonyítékként hivatkozott iratok, dokumentumok másolatát kötelező csatolni a kérelemhez. A képviseleti jog igazolásának (pl. meghatalmazás) csatolása választható.”
  9. Keltezés. Hely és dátum. Ezt a mezőt kötelező kitölteni.
  10. Szerkesztés elleni védelem. Ha a kérelmet elektronikus úton kívánja beküldeni, először a szerkesztés elleni védelemről kell gondoskodnia. Ehhez nyomtassa a dokumentumot PDF-be (úgy, mintha papírra nyomtatná, csak a választható nyomtatók közül egy PDF-nyomtatótkell kiválasztania – pl.: „Microsoft Print to PDF” vagy „Adobe PDF”). Ilyen módon mentse el a PDF-be nyomtatott dokumentumot. Ezt a dokumentumot láthatja el minősített elektronikus aláírásával, illetve ezt a dokumentumot töltheti fel az Ügyfélkapu-belépéssel működő, azonosításra visszavezetett dokumentum-hitelesítés (AVDH) szolgáltatásba, amellyel szintén hiteles PDF-et hozhat létre. Az így aláírt állományt adhatja be kérelemként.
  11. Aláírás. A dokumentumot kötelező aláírni. Ha van saját, elektronikus azonosításra alkalmas minősített elektronikus aláírása, a PDF-be nyomtatott, már nem szerkeszthető dokumentumot írja alá. Ha nincs ilyen, akkor a dokumentumot kézzel aláírva beküldheti postán, vagy a PDF-be nyomtatott, már nem szerkeszthető dokumentumot aláírhatja az Ügyfélkapu-belépéssel működő azonosításra visszavezetett dokumentum-hitelesítést (AVDH) szolgáltatás felületén is. Az AVDH-pecsétet tartalmazó dokumentumot e-mailen is beküldheti, mert az teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül. A Tanács a kérelmeket a következő e-mail címen fogadja: info@opvt.hu.