Kérelem az Online Platform Vitarendező Tanács eljárásának lefolytatására

A lap alján elérhető PDF-űrlap teljes funkcionalitása – ideértve az egyes mezőkhöz tartozó útmutatókat, tájékoztató szövegek megjelenítését, gépi felolvasását, illetve az e-aláírást – akkor használható, ha azt nem böngészőbővítményben nyitják meg, hanem az Acrobat Reader, vagy Acrobat Pro programban. Erre tekintettel javasoljuk a kérelem letöltését, majd a jelzett programokban való megnyitását. (Letöltés: Adobe Acrobat Reader)

Kitöltési útmutató

  1. Mezőcsoport: „I. A kérelmező adatai / Természetes személy kérelmező”. Ha természetes személyként nyújt be kérelmet, ebben a mezőcsoportban minden mezőt kötelező kitöltenie.
  2. Mezőcsoport: „I. A kérelmező adatai / Nem természetes személy kérelmező” és „I. A kérelmező adatai / Képviselő adatai”. Ha nem természetes személy a kérelmező, akkor ebben a mezőcsoportban minden mezőt kötelező kitöltenie, a természetes személy kérelmezőre vonatkozó mezőket viszont hagyja üresen.
  3. Mezőcsoport: „II. A szolgáltató adatai”. „Az online platform megnevezése, amellyel vitája van” mezőt minden esetben kötelező kitölteni, a többi választható.
  4. Mezőcsoport: „III. A kifogásolt magatartás és a kérelmező álláspontjának rövid leírása, az azt alátámasztó tények és azok bizonyítékai bemutatása”. Ezt a mezőt kötelező kitölteni, hiszen itt kell leírnia, miért kéri a Tanács eljárását. Az űrlapmezőbe gépi kitöltésnél bármilyen hosszú szöveget beírhat, de kérjük, törekedjen arra, hogy a leírás hosszúsága a határoló kereteket ne lépje át. A szövegkereten belül átlagosan 670-680 szó, szóközökkel körülbelül 5600 karakter hosszúságú szöveg fér el. Amikor túllépi a szövegkeret kínálta szövegmennyiséget, belső görgetősáv jelenik meg, és a túlfolyó szöveg folytatódik. Ha e-mailen, PDF-ben küldi be a kitöltött kérelmet, akkor ez a szöveg nem vész el, mert a dokumentum tartalmazza. Ha azonban kinyomtatja a dokumentumot (mert postán szeretné beküldeni), akkor a szövegkereten túlfolyó szöveg nem fog látszani. Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy a túlfolyó szöveget másolja át egy pótlapra, és azt csatolja a kérelemhez külön aláírva.
  5. Mezőcsoport: „IV. Az Iszt. 18. § (1) bekezdésében és az Online Platform Vitarendezési Tanács Ügyrendjének VI. 1. pontjában foglalt feltételek”. Ebben a mezőcsoportban minden mezőt kötelező kitölteni.
  6. „V. Kérelem”. Ez egy nyilatkozat, amely aláírásával válik érvényessé. Kitöltendő mező nincs.
  7. Mezőcsoport: „VI. Nyilatkozatok”. Ebben a mezőcsoportban a feleletválasztó kérdéseknél valamelyik választ kötelező megjelölni. A „Kezdeményezte az ügyben más vitarendezési testület eljárását, közvetítő eljárását vagy bíróság eljárását?” kérdésnél a „Nem” válasz alapértelmezésben be van jelölve. „Igen” válasz esetén a Tanács a kérelmet érdemi vizsgálat nélkül elutasítja, amennyiben a kérelem alapján bebizonyosodik, hogy a felek között ugyanazon ténybeli és jogi alapon más vitarendezési testület eljárása, közvetítő eljárás vagy bíróság eljárás van folyamatban. Annak érdekében, hogy az eljáró tanács ezt az eljárási feltételt érdemben vizsgálni tudja, az „Igen” válasz megjelölése esetén válaszoljon az „Amennyiben az Igen választ jelölte meg, akkor kérem nevezze meg pontosan azt a vitarendezési testületet, közvetítő szervet vagy bíróságot, amelynek eljárását kezdeményezte:” kérdésre is. A többi kérdésnél bármelyik lehetőséget választhatja, ez a kérelme érvényességét ez nem befolyásolja.
  8. „VII. Csatolandó iratok”. Az eljárási díj megfizetéséről szóló igazolást és a III. és a IV. pontokban bizonyítékként hivatkozott iratok, dokumentumok másolatát kötelező csatolni a kérelemhez. A képviseleti jog igazolásának (pl. meghatalmazás) csatolása választható.”
  9. Keltezés. Hely és dátum. Ezt a mezőt kötelező kitölteni.
  10. Szerkesztés elleni védelem. Ha a kérelmet elektronikus úton kívánja beküldeni, először a szerkesztés elleni védelemről kell gondoskodnia. Ehhez nyomtassa a dokumentumot PDF-be (úgy, mintha papírra nyomtatná, csak a választható nyomtatók közül egy PDF-nyomtatótkell kiválasztania – pl.: „Microsoft Print to PDF” vagy „Adobe PDF”). Ilyen módon mentse el a PDF-be nyomtatott dokumentumot. Ezt a dokumentumot láthatja el minősített elektronikus aláírásával, illetve ezt a dokumentumot töltheti fel az Ügyfélkapu-belépéssel működő, azonosításra visszavezetett dokumentum-hitelesítés (AVDH) szolgáltatásba, amellyel szintén hiteles PDF-et hozhat létre. Az így aláírt állományt adhatja be kérelemként.
  11. Aláírás. A dokumentumot kötelező aláírni. Ha van saját, elektronikus azonosításra alkalmas minősített elektronikus aláírása, a PDF-be nyomtatott, már nem szerkeszthető dokumentumot írja alá. Ha nincs ilyen, akkor a dokumentumot kézzel aláírva beküldheti postán, vagy a PDF-be nyomtatott, már nem szerkeszthető dokumentumot aláírhatja az Ügyfélkapu-belépéssel működő azonosításra visszavezetett dokumentum-hitelesítést (AVDH) szolgáltatás felületén is. Az AVDH-pecsétet tartalmazó dokumentumot e-mailen is beküldheti, mert az teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül. A Tanács a kérelmeket a következő e-mail címen fogadja: info@opvt.hu.